لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

آردوینو یا AVR

مقایسه آردوینو و AVR

سوالی مهمی و پر تکراری که کاربران آردوینو میپرسند این است که تفاوت آردوینو و AVR چیست؟

در پاسخ باید گفته شود که ریزپردازنده های AVR  یک سری از ریزپردازنده ها هستند که در سال 1996 توسط شرکت ATMEL توسه داده شدند.این ریزپردازنده جز اولین ریز پردازنده هایی است که از فضای ذخیره سازی فلش روی برد استفاده می کند.چناچه از خانواده های مشابه هم استفاده کنید مطمئن خواهید شد که از یک نوع معماری خاص پیروی خواهید کرد.برای مثال تمام برنامه هایی که برای ATMEGA16 بنویسید برای ATMEGA32 نیز میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.تنها تفاوت آن ها در فضای پلتفرمی است که در اختیار کاربر قرار می دهند.

از طرف دیگر آردوینو یک شرکت متن باز سخت افزاری و نرم افزاری است که بردهای DIY را تولید و عرضه می کند.معنی DIY با توجه به مخفف Do It Yourself استنباط می شود یعنی خودت انجامش بده!

بسیاری از بردهای آردوینو توسط ریزپردازنده AVR ساخته شده اند اما در بعضی از بردها از خانواده ARM نیز استفاده می کنند.بردهای آردوینو یک پکیج کامل از سخت افزار و نرم افزار را ارائه می دهند که برای برنامه نویسی سیستم نهفته کافیست.

مزیت های آردوینو

آماده به کار بودن

مثال های کاربردی زیاد برای کدنویسی

بهترین پشتیبانی فنی و علمی توسط مجمع آردوینو

راحتی استفاده در مقایسه با AVR

عدم نیاز به پروگرامر جانبی

مزیت های AVR

مهم ترین ویژگی که AVR نسبت به آردوینو دارد این است که اگر شما کدی را برای یکی از محصولات خانواده بنویسید می توانید از آن برای سایر میکروهای خانواده استفاده کنید.برای مثال شما می توانید کد را برای ATMEGA16، ATMEGA32 ، ATMEGA8 ، ATMEGA328 استفاده کنید.اما در آردوینو شما باید از کدی استفاده کنید که برای همان پردازنده نصب شده روی آردوینو قابل استفاده است.

شیلدهای آردوینو

شیلدهای آردوینو بردهایی هستند که به صورت جانبی یا خارجی به بردهای آردوینو وصل می شوند و قابلیت هایی را به بردها اضافه می کنند.شیلدهای مختلفی برای آردوینو وجود دارد برای مثال شیلد موتور،شیلد مخابرات و ...برای مثال شیلد Ethernet برای اتصال آردوینو به اینترنت استفاده می شود.چه نیازی به استفاده از شیلد برای آردوینو داریم؟

برای پروژه های مختلف از ویژگی های این شیلدها استفاده می کنیم.

این شیلدها به راحتی بر روی بردهای آردوینو قطع و وصل میشوند.به سیم کشی خاصی نیاز ندارند. در ادامه انواع مختلف شیلد را بیان می کنیم.

1) شیلد Ethernet

این شیلد به آردوینو این امکان را می دهد که به آردوینو را به اینترنت متصل کنیم.شما فقط نیاز دارید که آن را به سادگی بر روی برد آردوینو وصل کنید و سپس آن را به شبکه وصل کنید.

2) شیلد Relay

این شیلد این امکان را به آردوینو می دهد که بتواند با استفاده از چهار رله روی آن ولتاژ فشار قوی را کنترل کند.

3) شیلد Proto

این شیلد به آردوینو امکان میدهد که بین Breadboard و آردوینو ارتباط برقرار شود.

4) شیلد Motor

این شیلد این امکان را به آردوینو میدهد که جهت حرکت موتور و سرعت موتور را کنترل کنیم.

5) شیلد LCD

این شیلد به آردوینو قابلیت می دهد تا با یک LCD به ابعاد 2 * 16 کاراکتری ارتباط برقرار کند.

6) شیلد Wave

این شیلد بسیاری از مشکلات که در ارتباط با کمبود کیفیت صدا می باشد را حل می کند.

نتیجه گیری:

آردوینو یک رایانه تک برد می باشد که برای تسریع در انواع پروژه های مختلف استفاده می شود و در مقایسه با AVR می توان آن را سهل الوصول تر دانست.

آموزش کاربردی آردوینو را در سایت هوشمندان ملاحظه نمایید

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم