لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

اشتباهات رایج برنامه نویسان مبتدی

برنامه نویسان مبتدی چه اشتباهی مرتکب می شوند؟

امروزه یادگیری زبان برنامه نویسی طرفداران زیادی دارد و از برنامه نویسی به عنوان کارآفرینی یاد می کنند. همچنین به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که کدام زبان برنامه نویسی آینده شغلی بهتری دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه برنامه نویسی و طراحی وب، اگر می خواهید صاحب یک شغل پر درآمد شوید بهتر است هرچه زودتر آموزش را شروع کنید. اما باید بدانید که اشتباه کردن قسمتی از پروسه یادگیری و آموزش است. آنچه مهم و ضروری است، شناسایی اشتباهات و همچنین اصلاح آن ها در کمترین زمان ممکن است. اگر شما این مسیر را  هر چه زودتر شروع کنید، گام بلندی برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده ماهر، برداشته اید. برنامه نویسی یک بینش است. برنامه نویس باید به گونه ای بنویسد که کامپیوتر بتواند آن را اجرا کند. اگر در حین برنامه نویسی، دچار اشتباه شدید، نگران نباشید، شما تنها نیستید. همه ی برنامه نویسان حرفه ای در ابتدای کار مثل شما بودند. هنگامی که فردی شروع به یادگیری اولین زبان برنامه نویسی خود می کند، در مسیر آموزش، مرتکب اشتباهات رایجی می شود که ممکن است او را مایوس کند و مانع از لذت یادگیری شود. اما در ابتدای امر باید ذکر کرد که برخی از اشتباهات در برنامه نویسی می تواند شما را به سمت و سوی حرفه ای شدن پیش ببرند. اما بعضی از آن ها ممکن است شما را از ادامه کار منصرف کند و باعث شود که حرفه خود را رها کنید و یا فعالیت خود را در زمینه برنامه نویسی محدود کنید. ممکن است از شروع کار بترسید و با خود فکر کنید که برای برنامه نویس شدن به اندازه کافی باهوش نیستید. اما اول از همه باید به این حرفه و مهارت علاقه مند باشید و سپس با تمرین و تکرار خود را به سمت حرفه ای شدن پیش ببرید. اگر پیش از شروع برنامه نویسی با اشتباهات رایج برنامه نویسان مبتدی آشنا شوید، مسیر روشنی پیش روی شما قرار می گیرد. 

برنامه نویسان مبتدی از شروع برنامه نویسی می ترسند!

وقتی که می خواهید آموزش خود را در حیطه ی برنامه نویسی شروع کنید نباید با شک و تردید قدم در این مسیر بگذارید. همچنین در کدزنی باید شک و تردید را کنار بگذارید و کار خود را به عنوان یک برنامه نویس شروع کنید. ممکن است در ابتدای کار از خود بپرسید آیا هوش کافی برای این کار را دارم؟ آیا می توانم به یک برنامه نویس موفق با درآمد بالا تبدیل شوم؟ در پاسخ به شما باید بگویم بله می توانید اگر به این کار علاقه داشته باشید و همچنین یک آموزش با کیفیت و کامل را برای خود انتخاب کنید و سپس تلاش کنید تا مهارت کافی را در این زمینه به دست آورید، باید بدانید که به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل می شوید. امروزه برنامه نویسی جز 10 مهارت برتر دنیا است که همین امر می تواند یک مشوق عالی برای شروع یادگیری باشد. یک برنامه نویس مبتدی می تواند از حوزه توسعه وب فرانت اند که یک حوزه ی بسیار کاربردی است، شروع کند. برنامه نویسی Front-End را می توانید از آموزش زبان هایی ساده مانند CSS و یا Html شروع کنید که در وبسایت هوشمندان آموزش رایگان CSS و Html قرار داده شده است. اگر از یک آموزش رایگان و با کیفیت شروع کنید می توانید خود را محک بزنید و آموزش بعدی خود را با اطمینان بیشتری شروع کنید.

همزمان برای یادگیری چندین زبان برنامه نویسی اقدام می کنند!

وقتی تازه شروع به کدنویسی می‌کنید، عدم رعایت نکات یک زبان می‌تواند یکی از مهلک ترین و بدترین اشتباه شما باشد. در این حالت ممکن است دچار خطاهای زیادی در برنامه نویسی شوید و کم کم نا امید شوید و آن را رها کنید. در زبان های برنامه نویسی مختلف، نکات و فنون زیادی وجود دارد که باعث تمایز میان آن ها می شود.  با توجه به این که به عنوان یک برنامه نویس مبتدی در ابتدای کار هستید، عدم توجه به این تفاوت ها، می تواند شما را گیج و سردرگم کند و سرعت یادگیری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بهتر است که در ابتدا یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید و با تمام نکات ریز و درشت آن آشنا شویدو  در آن مهارت لازم را کسب کنید، سپس اعتماد به نفس کافی برای شروع زبان برنامه نویسی جدید را به دست خواهید آورید، و مسیر آموزش را برای خود لذت بخش خواهید کرد. توصیه ما به شما این است که، در ابتدای آموزش برنامه‌ نویسی، یک زبان سطح پایین مانند جاوا، C یا C++ را یاد بگیرید، زیرا این امر به شما کمک می کند که در یادگیری های زبان‌های سطح بالا موفقیت بیشتری کسب کنید. این شیوه ی یادگیری به شما کمک می کند که هم تسلط خوبی داشته باشید و هم زودتر از سایر برنامه نویسان به کسب درآمد بپردازید. 

برنامه نویسان مبتدی در کدزنی چه اشتباهاتی مرتکب می شوند؟

همان طور که می دانیم کدنویسی بخشی از برنامه نویسی است و یک برنامه نویس از طریق کدنویسی می تواند با کامپیوتر ارتباط برقرار کند. بنابراین با توجه به اهمیت کدنویسی بهتر است بدانید که برنامه نویسان مبتدی مرتکب چه اشتباهاتی می شوند تا از آن ها اجتناب کنید و تجربه لازم در کدنویسی را در همین ابتدای امر کسب کنید. اگر از اول بدانید که چگونه مشکلات کدنویسی را حل کنید، زمان کمتری را در روند برنامه نویسی هدر خواهید داد و این امر حتما در افزایش درآمد شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین اگر از اول تکنیک صحیح کدنویسی را یاد بگیرید، کمتر دچار مشکل می شوید و کم کم در کار خود حرفه ای خواهید شد.  حتی با نوشتن کدهای صحیح و با کیفیت، برنامه نویسان می توانند به راحتی از کدهای شما استفاده کنند. در ادامه با کدنویسی برنامه نویسان مبتدی آشنا خواهید شد. 

در کدزنی تنبلی می کنند!

روزانه یک یا دو خط کدزنی می کنند. بنابراین مهارت و تسلط کافی ندارند و مرتکب اشتباهات رایجی می شوند و ساعت ها وقت خود را برای برطرف کردن آن هدر می دهند. مطمئن باشید که با روزی یک خط کدزنی برنامه نویس نمی شوید. تمرین در کدزنی باعث می شود با سرعت بیشتری پروژه های خود را تحویل دهید و درآمد بیشتری کسب کنید. 

برنامه نویسان مبتدی بدون برنامه ریزی کد می زنند!

برنامه نویسی یعنی خلاقیت. اما این خلاقیت مبتنی بر چیست؟ درست حدس زدید، مبتنی بر منطق است. بنابراین برای شروع برنامه نویسی و کد زدن بهتر است در ابتدا هدف پروژه را مشخص کنید و در مورد آن فکر کنید تا سرعت کدنویسی خود را، افزایش دهید. اگر در ابتدای امر بدون برنامه ریزی و تفکر شروع به نوشتن کد کنید، مطمئنا کد با کیفیتی نخواهید داشت و ضریب اشتباهات شما در برنامه نویسی بالا می رود و زمان زیادی را از دست می دهید.

کیفیت کد برای برنامه نویسان مبتدی، اهمیتی ندارد.

این یک اشتباه محض است. کیفیت کد باید یکی از مهم ترین دغدغه های یک برنامه نویس باشد. کدی که نامشخص و نامفهوم باشد، لزوما فاقد اعتبار و ارزش است. اگر کد شما تمیز نوشته شود و کیفیت لازم را داشته باشد به راحتی می توانید به عنوان یک برنامه نویس راه حل ها را پیاده سازی کنید و آن ها را به طور واضح بیان کنید. همچنین سعی کنید، کدها را طولانی ننویسید تا استفاده از آن ها ساده تر باشد.  

چرا برنامه نویسان مبتدی تمرین و تکرار را فراموش می کنند؟

برای یادگیری زبان برنامه نویسی لازم است تمرین کنید. اگر پروژه ای را به اتمام رساندید و موفق شدید دلیل بر این نیست که شما همه چیز را بلد هستید. برنامه نویسی را نمی توانید صرفا با خواندن جزوه و یا کتاب های متفاوت و حتی حفظ کردن کدهای مختلف یاد بگیرید. باید پروژه های مختلف را تمرین کنید و آن ها را تکرار کنید. به طور مثال اگر به تازگی آموزش زبان برنامه نویی جاوا را یاد گرفته اید باید بدانید که کدام پروژه های جاوا اسکریپت برای مبتدیان کاربردی است. سپس تمرین کنید تا مهارت کافی را به دست آورید.

 همیشه اولین راه حل، بهترین راه حل نیست! اگر یک برنامه نویس مبتدی باشید، سریعا یک راه حل پیدا می کنند و بلافاصله آن را پیاده سازی می کنند اما بهترین کار این است که چندین راه حل را پیدا کنید و ساده ترین و کاربردی ترین آن را پیاده سازی کنید. این راه حل باید به سادگی کار کند و به راحتی درک شود. به بیانی دیگر اگر فقط یک راه حل در ذهن شما باشد یعنی تا حرفه ای شدن فاصله دارید. 

برنامه نویسان مبتدی از کار خود بکاپ نمی گیرند!

برنامه نویسان مبتدی اغلب فراموش می کنند از کار خود بکاپ بگیرند که این یک اشتباه بزرگ است. تصور کنید ساعت ها پشت کامپیوتر با دقت تمام در حال انجام پروژه ی خود هستید اما ممکن است به کامپیوتر شما دچار آسیب شود و تمام فایل ها را از دست بدهید. امروزه با کمک ابزارهای مختلفی می توانید، فایل های خود را در جایی غیر از کامپیوتر ذخیره کنید تا کدهای شما هیچ آسیبی نبینند. همچنین سیستم کنترل ورژن Version Control System به توسعه دهندگان کمک می کند که تاریخچه کدهای خود را در اختیار داشته باشند. به طور مثال، گیت لب به عنوان یک سیستم کنترل ورژن به شما کمک می کند که به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار نیز بتوانید به صورت گروهی روی پروژه های مختلف کار کنید.   

سخن پایانی

برای شروع برنامه نویسی کافی است در ابتدا حوزه ی کاری خود را مشخص کنید. اگر می خواهید یک طراح وبسایت شوید می توانید از آموزش های طراحی سایت در وبسایت هوشمندان استفاده کنید. آموزش هایی که کاملا از شما یک طراح سایت حرفه ای می سازد. با استفاده از آموزش های صفر تا صد می توانید از طراحی تا پیاده سازی سایت ها را به راحتی انجام دهید. همچنین اگر می خواهید با ورد پرس کار خود را شروع کنید و سایت خود را طراحی کنید،آموزش های مقدماتی تا پیشرفته وردپرس به صورت رایگان نیز در دسترس شما قرار دارد. امروزه برنامه نویسی در گروه مشاغل پرطرفدار در همه جای دنیا است. با یادگیری زبان برنامه نویسی می توانید بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی، کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، امروزه صنعت بازی سازی تا جایی رشد کرده که بسیاری از افراد را به سمت و سوی آموزش زبان برنامه نویسی برای ساخت بازی سوق داده است. همچنین زبان برنامه نویسی پایتون یکی از پولسازتزین زبان های برنامه نویسی است. با آموزش پایتون می توانید در هر زمینه ای از جمله بازی سازی، ساخت اپلیکیشن، هوش مصنوعی و وب نیز مشغول به کار شوید. با آموزش زبان های برنامه نویسی می توانید به راحتی درخواست ویزا دهید و از اشتغال خود مطمئن باشید. فقط از همین امروز شروع کنید.

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم