لگو وب سایت هوشمندان
جستجو

چرا پایتون یک زبان محبوب است

چرا یادگیری پایتون اهمیت زیادی دارد؟

امروزه زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که با هم تفاوت دارند و هرکدام علاوه بر این که قابلیت های متفاوتی دارند، دارای نقاط قوت و ضعف نیز هستند. پایتون یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در دنیا است. با توجه به رتبه بندی در سایت های معتبر جز 10 زبان برنامه نویسی برتر دنیا است. یادگیری پایتون بسیار راحت است و به همین دلیل به افرادی که می خواهند برنامه نویسی را شروع کنند، پیشنهاد می شود. همانطور که پیش از این بیان کردیم، زبان برنامه نویسی پایتون بسیار کاربردی است. پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی سطح بالا(High Level Programming)  و متن باز (Open Source) شناخته می شود. پایتون به عنوان زبانی پایا و چندسکویی توانسته، میان برنامه نویسان مبتدی و حرفه ای محبوب شود .

پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا، کدنویسی راحتی دارد. به بیانی دیگر  در مقایسه با زبان ماشین به زبان انسان نزدیک تر است، که این وِیژگی کمک می کند تا برنامه نویس کدهای قابل درکی بنویسد. همچنین کدنویسی در زبان پایتون از کدنویسی در زبان جاوا راحت تر است و برنامه نویس زمان کمتری را صرف نوشتن کدهای پایتون می کند. دستور نحو یا همان Syntax در پایتون ساده و روان است که توانسته این زبان برنامه نویسی سطح بالا را به یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل کند. اگر پیش از این، زبان های برنامه نویسی جاوا، ++C یا C را یادگرفته اید، یادگیری پایتون که دارای ساختار روشن و ساده ای است، می تواند یک تجربه ی شیرین برای شما باشد. زبان برنامه نویسی پایتون با همین ویژگی توانست سایر رقبا را پشت سر بگذارد و به یکی از پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی مخصوصا در بین مبتدیان و حتی کودکان تبدیل شود. 

چگونه آموزش پایتون را شروع کنیم؟

اگر با مسیر آموزش آشنا باشید بهتر و سریع تر می توانید آن را شروع کنید و در مسیر از یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون لذت ببرید. اولین و مهم ترین پیش نیاز برای یادگیری زبان پایتون، علاقه است. سپس باید اراده داشته باشید تا یادگیری را شروع کنید، جستجو کنید، تمرین کنید و در پایان به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شوید. دو دسته افراد یادگیری پایتون را شروع می کنند. دسته اول افرادی هستند که می خواهند از صفر شروع کنند و در زمینه برنامه نویسی کاملا مبتدی و تازه کار هستند و با هیچ کدام یک از زبان های برنامه نویسی آشنا نیستند. این افراد باید با مفاهیم کلی و عمومی برنامه نویسی آشنا شوند. این مفاهیم صرفا مختص یک زبان نیست و و در دیگر زبان های برنامه نویسی نیز کاربرد دارد. این مفاهیم عبارتند از متغیرها و انواع داده ها، عملیات، تابع، دستورات شرطی و حلقه ها است. برای آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون، می توانید مقاله معرفی پایتون را مطالعه کنید. برای شروع آموزش می توانید، با دانلود آموزش پایتون از وبسایت هوشمندان، می توانید از 20 ساعت آموزش به زبانی ساده و روان استفاده کنید. دسته دوم افرادی هستند که برنامه نویسی را یاد گرفته اند اما از آنجایی که به دنبال پیشرفت کاری خود هستند، به دنبال یادگیری کاربردی ترین زبان برنامه نویسی هستند. هر دو دسته به راحتی می توانند یادگیری پایتون را شروع کنند. 

آشنایی با کاربرد پایتون در هوش مصنوعی!

امروزه واژه هوش مصنوعی به یکی از واژه های پر کاربرد در علوم کامپیوتر تبدیل شده است. شبیه سازی هوش انسان در کامپیوتر یکی از اصلی ترین و مهم ترین هدف هوش مصنوعی است. دانشمندان علوم کامپیوتر به دنبال راهی هستند که کامپیوتر و ماشین هایی که به دست خودشان ساخته شده، بتواند مثل انسان عمل کند و رفتار او را تقلید کند. از نظر آن ها یک ماشین باید یاد بگیرد، استدلال کند و در نهایت درک کند. این ها مهم ترین هدف هوش مصنوعی است. زبان برنامه نویسی پایتون به راحتی این فرصت را در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد.

 یادگیری ماشین(Machine Learning) و یادگیری عمیق(Deep Learning) زیرمجموعه های اصلی هوش مصنوعی هستند.  یادگیری عمیق به کمک پایتون بحث جدیدی در علوم کامپیوتر است که باعث تغییرات بسیاری در صنایع و تجهیزات پزشکی می شود. برای آشنایی با اهمیت یادگیری عمیق می توانید مقاله چرا یادگیری عمیق را مطالعه کنید. همچنین امروزه تصمیمات مهم و حیاتی در کسب و کارها و صنایع، براساس حدس و گمان های مدیران، کارمندان و شرایط بازار گرفته نمی شود بلکه براساس پردازش های مهم و نتایج به دست آمده از یادگیری ماشین به دست می آید و یادگیری ماشین یک هسته مرکزی برای کمک به پیشرفت کسب و کارها است. می توانید با مطالعه ی مقاله چگونه یادگیری ماشین را یاد بگیرم، بیشتر با یادگیری ماشین آشنا شوید. 

زبان برنامه نویسی پایتون با این که ساده است اما در پروژه های پیچیده ی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق کاربرد فراوانی دارد. python کتابخانه های متنوع و پرکاربردی دارد که این امر باعث شده به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در حیطه هوش مصنوعی تبدیل شود. قدرت کتابخانه های پایتون باعث شده که این زبان در کنار هوش مصنوعی که یکی از مهم ترین مبحث در علوم کامپیوتر است، قرار گیرد. اگر می خواهید با کتابخانه های قدرتمند زبان برنامه نویسی پایتون بیشتر آشنا شوید، می توانید مقاله های انواع کتابخانه های زبان برنامه نویسی پایتون و همچنین مقایسه کتابخانه های رایگان پایتون برای داده کاوی و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ را مطالعه کنید.  

چرا زبان برنامه نویسی پایتون بازار کار خوبی دارد؟

با اطمینان می توان بیان کرد که پایتون بهترین و کامل ترین زبان برنامه نامه نویسی در دنیا است که با توجه به ویژگی ها و کاربردهای زیادی که دارد فرصت های شغلی بیشماری پیش روی برنامه نویسان مسلط بر پایتون قرار داده است. با توجه به مسیر راحت و آسان یادگیری پایتون، می توانید بلافاصله بعد از یادگیری آن وارد بازار کار شوید و به عنوان یک برنامه نویس کسب درآمد کنید. امروزه نقش مهم و کلیدی پایتون در مهارت هایی نظیر علم داده، هوش مصنوعی، توسعه نرم افزار و بازی های کامپیوتری، محاسبات علمی، بازاریابی دیجیتال و رایانش ابری، توانسته یک بازار کار گسترده در تمام دنیا چه در ایران و چه در کشورهای دیگر در اختیار برنامه نویسان مسلط بر پایتون قرار دهد. همچنین پایتون نه تنها فرصت های شغلی بیشماری در اختیار دارد بلکه درآمد زیادی را نیز نصیب برنامه نویسان می کند. پایتون، یک ابر زبان برنامه نویس و همه فن حریف است، که توانسته روز به روز میان مهندسان نرم افزار و بازاریابان، متخصصین علم داده و تمام افرادی که در حوزه علوم کامپیوتر حرفی برای گفتن دارند، معروف و محبوب شود. به خاطر قابلیت های فراوان بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ و کوچک خواهان استخدام برنامه نویسان پایتون هستند. یک برنامه نویس بر اساس تسلطی که بر زبان برنامه نویسی پایتون دارد، می تواند درآمد متغیری داشته باشد. هر چه مهارت بیشتری در این زبان کسب کنید درآمدتان نیز بیشتر می شود. به طور مثال اگر می خواهید در پایتون حرفی برای گفتن داشته باشید و بازار کار مناسبی برای مهارت خود پیدا کنید می توانید بعد از گذراندن دوره ی پایتون برای یادگیری بهتر و کسب مهارت بیشتر، از دوره های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق نیز بهره ه مند شوید.. بنابراین می توانید با خیال راحت به دنبال یادگیری و آموزش این مهارت پولساز بروید. گستردگی و توانایی این زبان می تواند شما را به درآمد بالا برساند و همچنین Python یکی از محبوب ترین زبان ها برای مهاجرت نیز به شمار می رود. با کسب مهارت و استفاده از آموزش های مناسب و با کیفیت زبان برنامه نویسی پایتون می تواند امنیت شغلی خود را در آنسوی مرزها نیز تامین کنید.

سخن پایانی

امروزه از برنامه نویسی به عنوان یک کارآفرینی نام می برند. شغلی پویا و پولساز که به دلیل گستردگی فرصت های شغلی بیشمار به یکی از مهم ترین و محبوب ترین مهارت ها در دنیا تبدیل شده است. بنابراین برای برنامه نویسان مبتدی مهم است که بدانند کدام زبان برنامه نویسی آینده ی شغلی بهتری دارد و در این مقاله نیز دلایل اصلی و مهم محبوبیت پایتون را بررسی کردیم تا به کاربران کمک کنیم تا آموزش زبان مورد نظر خود را هر چه زودتر شروع کنند. برای قدم گذاشتن در مسیر آموزش پایتون، لازم نیست باهوش باشید باید سخت کوش و علاقه مند باشید. پس همین امروز تردید و ترس خود را از شروع آموزش کنار بگذارید و شروع کنید. 

 

داستان عجیب دو تریدر برتر تاریخ که شما را شوکه میکندبهترین از نظر کاربران
داستان عجیب دو تریدر برتر ...
چرا باید یک عکاس شویمآخرین پست
چرا باید یک عکاس شویم